Tuesday, April 12, 2011

salak

Salak, Endonezya dilinde yilan demek. Bu caanim meyva da kabugunun goruntusu ve dokusundan dolayi Endonezya dilinde Salak, Ingilizce'de Snakeskin Fruit olarak biliniyor. Bildigim kadariyla dunyada bir tek Endonezya'da yetisiyor.  Ortalama buyuklugu 4-5 cm, yani buyukce bir incir kadar. Bir yerde salak icin "zirh giymis incir" tanimini gormustum ve cok hosuma gitmisti. 3 turu var, Isirinca susuz elma gibi ama tadi oldukca kekremsi. Bali'de yetisen turu aralarinda gorece en sulu ve eksi olani. Ham meyva gibi, agizda buruk bir tad birakiyor. Java adasinda yetisen turleri boyut olarak daha kucuk, meyvasi daha kuru, toz seker gibi bi dokusu var ve oldukca tatli. Her meyvanin icinden 3 dis cikiyor, genelde daha buyuk olan disin icinde tek bir cekirdek oluyor, ve diger iki cekirdek hem sekil hem de boyut olarak sarmisak disine benziyor.


Gecen yil sadece Salak Bali yedigim icin bu meyvanin degerini pek bilememisim. Bir ay kadar once ev sahibim bir tapinak toreninden sonra artan meyvalardan bana ikram etti ve bu sayede Salagin tatli cinsiyle tanistim. Java'dan geldigi icin daha zor bulunan ve daha kisa omurlu olan Salak Gula Pasir bende bagimlilik yaratti.  Yakindaki pazarda bu turu bulamadigim icin haftada 2 kere uzaktaki supermarkete yuruyup tasiyabildigim kadar Salak alip eve yigiyorum.

Bali'deki hayatimda bu aralar Salak onemli bir yer tutmakta. Bazi gun nerdeyse 1 kilo salak yiyorum. O yuzden bugun usenmedim oturup elimde kalan guzel sekilli salaklari ayirip fotograflarini cektim. Sonra onlari da yedim.

No comments:

Post a Comment

Google Analytics Alternative