Sunday, September 18, 2011

sihirli formul

“Ben Bali'ye yerlesiyorum, kurumsal islere artik bulasmayip sadece de yoga ve CranioSacral'den para kazaniyorum” diye karar verdigimden bu yana 9 ay, yerleseli de 7 ay gecmis. Bikac hafta once de tatile Turkiye'ye geldim. Geldigimden beri bir suru kisi benimle “bi konusmak” istedi. Sonradan farkettim ki bu “bi konusma”larin hepsinin ortak temasi isin sirrini ogrenmek.

Soru ardina soru, Bali'de erkek arkadasin mi var, orada bi anlasma evliligi mi yaptin, vize isini nasi hallediyosun, yogadan ne kadar para kazaniyosun, ayda ne kadar para harciyorsun, evin nasil, arkadaslarin var mi, orada hayat nasil ve benzeri sayisiz soru... Bu sorularin hepsine de cevap verdim; evim yok, daha ucuza yer buldukca degistire degistire oda kiraliyorum, anlasma evliligi yapmadim, hayatta da yapmam, sevgilim yok, cok azicik para kazaniyorum ve cok azicik da para harciyorum... Mutlu oldugum ve biseyler ogrenmeye devam ettigim surece Bali'deyim ama bu bir ay mi on yil mi simdiden bilmem mumkun degil. Bu cevaplardan sonra bu benimle “bi konusmak” isteyenlerin cogu artik soracak baska bisey kalmadigindan ama cevaplardan pek de tatmin olmamis yuzlerle ayrildilar.
Magic Potion by Igor Tyshler

Basta bu “bi konusmalara” pek bi anlam veremedim ama sagolsun benden akilli arkadaslarim  konusmalari benim icin desifre edince biseyler biraz anlam kazandi.  Cogu kisi benim  sihirli bir formulum oldugunu ve paylasmadigimi dusunuyor sanki. Oysa yok. Sadece istedigim ve 9 ay once bana en dogru gelen seyi yaptim. Cok riskliydi – zaten param yokken para kazanacagimin hicbir garantisi olmayan bi yere gittim. Cok iyi ve tecrubeli yoga hocalarinin ve CranioSacral terapistlerin oldugu bir adaya tam anlamiyla bir caylak olarak adim atmak riskti. Ama almam gereken bir riskti cunku Bali'de olmayi istiyordum.

Insanin gercekten istedigi biseyi yapmasi icin  illa ki sirtini kocaya, paraya ya da bi kuruma mi dayamasi gerek? Sirtimizi dayayacak bisey ya da sihirli bir formul yokken bi adim atmak o kadar mi zor gelir oldu bize? Ya da desteksiz bastonsuz bir adim atarsak kesin dusecegimizi mi dusunuyoruz nedir?

Nedir gercekten?

4 comments:

  1. Belki de sihirli formül , o kadar da gizli bi şey değildir:ne istediğini bilmek ve bunun için adım atablme cesareti göstermektir!Ne mutlu sana!

    ReplyDelete
  2. bir sürü insan 3-5 destek garantisi olmadan adım atmaktan korktuğu için sen sıradışı kalıyorsun Esin'cim.. bence bu yüzden bu kadar soru vs :)

    ReplyDelete
  3. hayallerinin peşinden gitme cesaretini gösterdiğin için tebrik ediyorum, aslında doğru olan senin yaptığın..bizler senin kadar cesur olamadığımızı kabul edemediğimiz için sihirli formüllere inanmak istiyoruz..

    ReplyDelete
  4. Sibel, Idil ve Nalan yorumlariniz icin cok tesekkurler!
    "Cesaret hic korkmamak degil, korktugun seyi yapmaktir" benzeri bir laf var ya, ben her gun o sozun dogrulugunu biraz daha goruyorum. Ben de korkuyorum ama korktugum seyleri yapmazsam da kendimi iyi hissetmiyorum artik :)
    Sevgiler!

    ReplyDelete

Google Analytics Alternative